Подаване на документи в ГД ГВА чрез ССЕВ

Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) поддържа и администрира Система за сигурно електронно връчване 

1. Регистрация на Физическо лице:

ССЕВ предоставя следните възможности за регистрация като физическо лице:

  • Регистрация на физическо лице с ПИК на НОИ
  • Регистрация на физическо лице с КЕП
  • Регистрация на физическо лице с ПИК на НАП

1.1.    Регистрация на физическо лице с ПИК на НОИ

За да се регистрирате с персонален идентификационен код на НОИ, е необходимо да имате такъв. Ако нямате издаден, може да се запознаете с процедурата за получаване на ПИК на адрес: https://www.nssi.bg/

Отворете https://edelivery.egov.bg

Ще се зареди началният екран на уеб интерфейса:

По подразбиране страницата предлага регистрация на Физическо лице. Избирате идентификатор, чрез които искате да се регистрирате - в случая Персонален Идентификационен Код на НОИ.

След направения избор ще се отвори нов прозорец, в който трябва да въведете Идентификатор (Вашето ЕГН) и ПИК на НОИ.

A screenshot of a computer

Description automatically generated

След въвеждане на идентификатор (ЕГН) и ПИК и потвърждаване, ще се отвори нов прозорец. В него трябва да въведете допълнителна информация, различна от вашето ЕГН, което не може да бъде променено - то ви идентифицира по уникален начин относно вашия профил – имена, електронна поща, телефон и други.

A screenshot of a computer

Description automatically generated

1.2.   Регистрация на физическо лице с КЕП

Свържете Вашия четец за карти и картата с КЕП (или друг носител на КЕП, с който ще се регистрирате).

Отворете https://edelivery.egov.bg

Ще се зареди началният екран на уеб интерфейса.

По подразбиране страницата предлага регистрация на Физическо лице. Избирате идентификатор, чрез които искате да се регистрирате - в случая Квалифициран електронен подпис.

Ще се зареди нов прозорец, в който следва да изберете доставчика на Вашия електронен подпис.

След избора въведете Вашия ПИН код и попълнете изискуемата информация.

1.3.  Регистрация на физическо лице с ПИК на НАП

За да се регистрирате с персонален идентификационен код на Националната агенция по приходите (НАП) е необходимо да имате такъв. Ако нямате издаден, можете да се запознаете с процедурата на официалната интернет страница на НАП.

Отворете https://edelivery.egov.bg

Ще се зареди началният екран на уеб интерфейса.

По подразбиране страницата предлага регистрация на Физическо лице. Избирате идентификатор, чрез които искате да се регистрирате - в случая Квалифициран електронен подпис, който съдържа и възможност за регистрация с ПИК на НАП.

Ще се зареди нов прозорец, в който следва да изберете ПИК на НАП.

След избора въведете Вашия идентификатор (ЕГН) и Вашия ПИК, предоставен от НАП, и попълнете изискуемата информация.

2.    Регистрация на Юридическо лице:

Отворете https://edelivery.egov.bg

Изберете таб Юридическо лице.

За да направите регистрация чрез електронен подпис е необходимо да свалите електронния формуляр "Заявление за регистрация в системата за сигурно електронно връчване - Юридическо лице", да попълните данните на юридическо лице и да го подпишете с Електронен подпис. Завършвате регистрацията като качвате обратно попълнения и подписан формуляр и попълните останалите полета.

Профилът на Юридическо лице може да се достъпва от едно или повече физически лица, на които е даден достъп. За регистрацията на юридическо лице е нужно да имате вече създаден профил като физическо лице. След това трябва да попълните и подпишете с персонален електронен подпис формуляра за регистрация.

Към настоящия момент заявления за присъединяване към системата за сигурно електронно връчване на юридически лица, могат да се подават само от лице представляващо дружеството (управител, прокурист, представляващ и др.). Подаването на заявление за присъединяване на ЮЛ чрез пълномощник не е възможно.

3. Помощна информация относно регистрацията и подаване на документи чрез Портала за сигурно електронно връчване може да намерите тук 

4. При подаване на документи чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) моля да се вземат под внимание следните особености:

Общият размер на документите, който може да бъде подаван чрез ССЕВ, не може да надвишава 1 GB за всеки профил в секция "Качени файлове" в меню "Хранилище" на ССЕВ. Максималният размер на единичен файл, качен самостоятелно в Хранилището и прикачен към съобщение, е до 255 MB. За по-обемните файлове информацията може да бъде компресирана и/или изпратена на два и повече пъти (в този случай следва да се отбелязва в първото съобщение, че ще последват още Х на брой изпращания, а във всяко следващо да пише, че това е към съобщение от дата, час).

Указания за компресиране с RAR 

Указания за подписване с електронен подпис на документ в PDF     

Указания за подписване с електронен подпис на документ в Word

Въпреки стремежа на ГД ГВА да улесни максимално потребителите на предоставяните от администрацията услуги, има документи, които не могат да бъдат предоставяни по електронен път, а трябва да се предоставят физически във фронт-офисите на ГД ГВА. Това са документи, за които е изрично указано, че се изискват в оригинал или с нотариална заверка, както и нотариално заверените копия на оригинали и пълномощни – предоставят се лично или по пощата.

Ако всички изисквания са спазени коректно, след регистрацията на вашите документи в деловодната система на ГД ГВА ще бъдете уведомени отново чрез ССЕВ за вашия регистрационен номер.

* Забележка: В случай че съобщението бъде получено в ССЕВ след 17:30 часа или в почивен/празничен ден, същото ще бъде обработено на първия работен ден, следващ деня на изпращането.